A relaxáció segít mind a test, mindpedig a lélek ellazításában. Ez a kezelési módszer a szorongás tüneteit hatékonyan szünteti meg. Többféle relaxációs módszer létezik, a legtöbb elsősorban az izmok ellazítására koncentrál. A relaxáció révén a szívritmust, a vérnyomást, a légzést és egyéb testi funkciókat is képesek lehetünk befolyásolni.

Relaxálni mindenki meg tud tanulni, ez ennek a módszernek a legnagyobb előnye.

A konzultációk során segítünk a kliensnek elsajátítani azt a képességet, hogy képzeletbeli képek, illetve magában kimondott szavak segítsége által képes legyen előidézni az izmok ellazulását a testében.

A relaxációs kezelések során preferált módszerek:

Progresszív relaxáció: az izmok megfeszítése után az ellazulás során átéljük az ellazulást. A relaxáció kb. 10 percet vesz igénybe. Napi gyakorlást igényel. Elsajátításához 8-12 konzultációra van szükség.

Autogén tréning: a végtagok és a test elnehezülésének elképzelésével érjük el az ellazulást. A relaxáció kb. 10 percet vesz igénybe. Napi gyakorlást igényel. Elsajátításához 15 konzultációra van szükség.

A kezelés időtartama alkalmanként: 50 perc.